Koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Gdy zastanawiamy się nad wyborem pozycjonowania jako metody na promocję naszego sklepu internetowego, wtedy też na pewno myślimy nad tym, ile będzie ono nas wynosiło. Dzisiaj różnego rodzaju metody promocji w wyszukiwarkach internetowych są coraz popularniejsze i tym samym korzysta z nich coraz więcej osób. Na tę popularność składa się zarówno niska cena, jak i wysoka skuteczność działań promocyjnych, zatem powinniśmy pomyśleć o tym, aby wypozycjonować naszą stronę tak, aby mogła ona znajdować się na szczycie wszystkich wyników wyszukiwania. Ile będzie nas to zatem kosztowało?

W przypadku chęci osiągnięcia najlepszych efektów na pozycjonowanie trzeba będzie miesięcznie przeznaczać minimum dwieście złotych, ale też czasami, dla nieco bardziej popularnych rodzajów branż, gdzie konkurencja jest też większa, nawet wyższe kwoty. Niemniej jednak warto poświęcić takie pieniądze, ponieważ daje nam to naprawdę niezłe możliwości. Gdy chcemy tylko, aby nasza strona znajdowała się na w pobliżu szczytu najlepszych adresów, wówczas około stu złotych powinno wystarczyć. Warto też tutaj wskazać, że pozycjonowanie nie jest jednorazową metodą reklamy i żeby móc osiągnąć optymalne efekty, należy powtarzać je najlepiej co miesiąc, aby nasza witryna nie została zrzucona z dobrych pozycji w wyszukiwarce.

Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce

Pozycja w wyszukiwarce jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o promocję danej strony. Zazwyczaj nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale im na wyższej pozycji będzie adres określonej witryny, tym też więcej osób będzie na nią wchodziło. Ma to związek z tym, że wydaje nam się, że im lepsza pozycja, tym też strona będzie bardziej odpowiadała naszym poleceniom wyszukiwania. Ten sposób na promocję jest świetny, jeżeli chodzi o sklepy internetowe. W ich przypadku mówimy o naprawdę dobrych rezultatach, które przekładają się na realne zyski, więc jeżeli też zależy nam na tym, aby nasz sklep internetowy dawał nam najlepsze rezultaty, wówczas trzeba będzie również zastanowić się nad pozycjonowaniem. Jeżeli nigdy wcześniej nie stosowaliśmy takiej metody reklamy, wówczas trzeba będzie też wiedzieć, na czym ona polega.

Zasadniczo jest tak, że jej zadaniem jest polepszenie wartości określonej strony, co robi się przez tworzenie różnych artykułów reklamowych na jej temat. Dzięki nim strona jest uznawana przez roboty wyszukiwarek za lepszą i tym samym otrzymuje też wyższą pozycję. Same działania promocyjne nie są tutaj widoczne, więc też stąd wynika bardzo dobra skuteczność pozycjonowania, ponieważ nie zdajemy sobie nawet często sprawy z tego, że mamy z nim do czynienia. Obecnie dla sklepów internetowych nie ma lepszej metody na promocję.



Adam Marek

Specjalista ds. marketingu internetowego